Для учнів

ДЕКЛАРАЦІЯ ПРАВ ТА ОБОВ’ЯЗКІВ
ТИ МАЄШ ПРАВО:
  • іноді ставити себе на перше місце
  • просити допомоги й емоційної підтримки
  • протестувати проти несправедливого поводження чи критики
  • мати власну думку і переконання
  • робити помилки, поки не знайдеш правильного шляху
  • давати людям право розв’язувати свої власні проблеми
  • говорити «ні, дякую» чи «вибачте, ні»
  • не звертати увагу на поради оточуючих і діяти за власними переконаннями
  • бути на самоті, навіть якщо іншим хочеться твого товариства
  • на власні почуття - незалежно від того, чи розуміють їх оточуючі
  • змінювати свої рішення чи обирати інший спосіб дії
  • домагатися змін у домовленостях, що тебе не влаштовують.
ТИ НІКОЛИ НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ:
  • бути бездоганним на 100 %
  • іти за натовпом
  • любити людей, які шкодять тобі
  • робити приємне неприємним людям
  • перепрошувати за те, що був самим собою
  • вибиватися із сил заради інших
  • почувати себе винним за свої бажання
  • миритися з неприємною ситуацією
  • жертвувати своїм внутрішнім світом заради інших
  • зберігати стосунки, що стали обтяжливими
  • робити більше ніж дозволяє час
  • робити щось, чого насправді не можеш зробити
  • виконувати нерозумні вимоги
  • віддавати щось, чого насправді не хочеться віддавати
  • нести на собі тягар чиєїсь неправильної поведінки
  • відмовлятися від свого «Я» заради кого-небудь або чого-небудь
Поради з самовиховання
1. Коли берешся за будь-яку справу, подумай: який результат повинен отримати.
2. Записуй згідно з важливістю свої термінові справи, які маєш виконати протягом тижня, дня.
Берись за справу сміливо і не відступай, поки її не виконаєш. 
Якщо в кінці тижня або цього дня залишаються не виконаними один чи два запланованих тобою пункти, перепиши їх у план на наступний тиждень(наступний день).
 3. Візьми собі за правило обов’язково аналізувати: чому саме ти не виконав той чи інший пункт.
Намагайся сам усувати причини невиконання.
Спочатку це вважатиметься важким, але з часом ти зрозумієш, що головне – це правильно оцінювати свої сили і не гаяти марно часу.
4. Ніколи не практикуй перенесення виконання справи на наступний день. Приступай до виконання запланованого одразу ж без зволікань.
5. Не роби жодних попускань, навчися своїм примхам відповідати коротко, але твердо – “ні”.
 6. Навчися сам собі наказувати, будь до себе непохитним, але став перед собою завдання реальні, ні в якому разі “не зазнавайся”, бо не спрацює внутрішній наказ ”Так треба”, “Я мушу”.
 7. Спробуй проаналізувати: на що ти переважно витрачаєш свій вільний час?
 8. Твій організм здатний до тривалих навантажень, але, щоб уникнути стомлення, переборюй втому, змінюй види діяльності протягом дня.
 9. Приймаючи на себе будь-яке завдання, навчися слухати уважно вказівки дорослих.
Користуйся нотатками, щоб нічого не пропустити повз увагу і зберегти час.
ПРАВИЛА СПІЛКУВАННЯ
  1.  Будьте завжди ввічливими, привітними, доброзичливими.
  2.  Намагайтеся, щоб спілкування з вами для людей було корисним і приємним.
  3.  Умійте слухати інших і ніколи не перебивайте.
  4.  Не бійтеся розпочати розмову з незнайомими людьми , алене будьте навязливими 
  5.  Пам'ятайте: неввічливо багато говорити про себе, перебивати співрозмовника.
  6.  Говоріть те, що може бути цікавим співрозмовнику.Враховуйте його вік, характер, інтереси.
  7.  Не розмовляйте без потреби голосно, не вживайте грубих слів .
  8.  Не задавайте людям шкоди словом.
9 . Вчіться відчувати настрій співрозмовника, його ставлення і до ваших слів. не виявляйте свого поганого настрою.
10 У спілкувані використовуйте звертання і ввічливі слова. 
ПРАВА Й ОБОВ'ЯЗКИ ПІДЛІТКІВ У КОНТАКТАХ ІЗ ОРГАНАМИ ПРАВОПОРЯДКУ
Поради щодо уникнення неприємностей з боку закону:
1. Не ходи по вулицях один в пізній час без дорослих, не шукай пригод у небезпечних місцях (на будівельних майданчиках, пустирях, у лісосмугах).
2. Не відчиняй двері квартири стороннім людям.
3. Не спілкуйся з підозрілими особами, відмовляйся від їхніх доручень щось кудись віднести або передати на словах.
4. Не наближайся до п'яних та до людей, які по¬водять себе неадекватно, бо вони можуть бути здатними до непередбачених дій.
5. Не вживай речовин сумнівного або токсичного (клей, ацетон тощо) походження. Пам'ятай, що правопорушення, скоєне в стадії алкогольного чи наркотичного сп'яніння, обтяжує вину.
6. Не носи з собою предмети (ніж, кийок тощо), наявність яких може викликати підозру.
7. Не будь надто впевненим у своїй силі, у сум¬нівній ситуації краще звернися за допомогою до дорослих.
Як треба себе поводити, якщо тебе затримали працівники міліції:
1. Не тікай та не чини опір працівникам міліції.
2. У якій би ролі ти не потрапив до міліції (свідка, потерпілого, правопорушника), твої права повинні відстоювати твої законні представники, насамперед батьки чи особи, що їх замінюють.
3. Будь чемним із працівниками міліції, не намагайся їх залякувати своїми «впливовими» знайомствами.
4. Знай свої права. Вимагай від працівників міліції пояснення причин твого затримання та обов'язкового роз'яснення твоїх прав.
5. Не бреши, якщо не хочеш говорити правду. Краще мовчи - ти маєш на це право.
6. Обов'язково повідомляй працівникам міліції своє прізвище, ім'я, по батькові, дату народження та домашню адресу. Якщо ти приховуєш ці відомості і твої батьки через це не будуть знайдені, тебе можуть помістити до дитячого приймальника-розподільника на ЗО діб, а це на користь тобі не піде.


 1. Алгоритм розвязання юридичної задачі
1. Визначаємо, про яку сферу правовідносин йдеться (іноді можливе поєднання кількох сфер).
2. Визначаємо фактичний та юридичний склад об’єктів та суб’єктів правовідносин, між загальною та спеціальною дієздатністю фізичних осіб.
3. З’ясовуємо, що є юридичним фактом у правовідносинах.
4. З’ясовуємо, нормами якої галузі права врегульовуються дані правовідносини.
5.  Далі з’ясовуємо більш детально, якими нормами цієї галузі права  врегульовуються конкретні правовідносини.
6. Робимо загальний висновок
                               2. Як працювати в парах 
    Робота в парах є різновидом роботи в малих групах. Ця форма роботи сприяє набуттю вмінь і навичок співпраці, активного слухання, висловлювання, переконання, вироблення спільного рішення. Роботу в парі варто організувати так:
  • Разом прочитайте надане завдання й інформацію стосовно його виконання.
  • Визначте, хто говоритиме першим.
  • Викладіть свої думки та погляди на проблему по черзі.
  • Дійдіть спільної думки.
  • Визначте, хто представлятиме результати роботи класу, підготуйтеся до презентації.
Для ефективного спілкування у парах необхідно зважати на кілька моментів.
Зверніть увагу на:
  • мову тіла: сідайте обличчям до того, з ким говорите, нахиляйтеся вперед, установіть контакт очима;
  • допомагайте співрозмовнику говорити, використовуючи звуки та жести заохочення: кивок головою, доброзичлива посмішка, слова “так-так”;
  • в разі потреби ставте уточнюючі запитання, які допомагають прояснити ситуацію, уточнити дещо з уже відомого. Наприклад: “Ти справді маєш на увазі, що ...?” “Чи правильно я зрозуміла, що....?".
  • висловлюйтеся чітко, по суті справи, наведіть приклади, пояснюйте свої думки.
Запам’ятайте, чого не слід роботи під час активного слухання:
  • Давати поради.
  • Змінювати тему розмови.
  • Давати оцінки особі, котра говорить.
  • Переривати.
  • Розповідати про власний досвід.
3. Як працювати в малих групах
    Робота в малих групах сприятиме набуття навичок спілкування та співпраці. Після того як учитель об’єднав вас у малі групи і ви отримали завдання, ваша група за короткий час (3-5 хв.) має виконати це завдання й представити результати своєї групи.
Швидко розподіліть ролі в групі. Оберіть головуючого, посередника, секретаря, доповідача.
Головуючий (спікер):
  • зачитує завдання групи;
  • організовує порядок виконання;
  • пропонує учасником групи висловитися по черзі;
  • заохочує групу до роботи;
  • за згодою групи визначає доповідача.
Секретар:
  • коротко й розбірливо веде записи результатів своєї групи;
  • як член групи він має бути готовим висловити думку групи під час підбиття підсумків або допомогти доповідачеві.
Посередник:
  • стежить за часом;
  • заохочує групу до роботи
Як організувати роботу
Об’єднайте учнів у групи, визначте, хто з них висловлюватиметься першим і запропонуйте обговорити свої ідеї один з одним. Визначте час для обговорення. По завершенні часу на обговорення кожна група представляє результати роботи, обмінюється своїми ідеями та аргументами з усім класом.
4. Як створити мультимедійну презентацію
Красива стильна презентація допоможе вам ефективно представити результати власної дослідницько-пошукової роботи або будь-які інші дані у вигідному вигляді. Створити таку мультимедійну презентацію можна за допомогою програми PowerPoint, яка входить до складу пакету програм Microsoft Office.
Вам знадобиться
- Програма Microsoft Office PowerPoint.
Інструкція
  1. Встановіть програму Microsoft Office PowerPoint. Зареєструйте її за допомогою ліцензійного ключа, наданого продавцем даного програмного забезпечення.
  2. Запустіть встановлену програму. Для цього зайдіть в меню програм через кнопку «Пуск» і натисніть на значок PowerPoint. Дочекайтеся, поки програма відкриється.
  3. У різних версіях програми може відразу відкритися порожня презентація або з’явитися вікно, в якому потрібно буде вибрати вид створюваної презентації. Виберіть пункт «Порожня презентація» та підтвердіть вибір кнопкою OK.
  4. У лівій колонці програми знаходиться область, в якій представлені всі створювані слайди в рамках даної презентації. Вгорі програми розташовується основне меню. Найбільшу, центральну частину програми займає робоче поле з обраним слайдом.
  5. Натисніть на кнопку «Створити слайд» в основному меню програми. Вам буде запропоновано декілька видів оформлення сторінки. Виберіть підходящий вид, залежно від цілей створення слайда. До складу слайда можуть входити заголовки та підзаголовки. Введіть у них текст назви і пояснення назви слайда.
  6. У верхньому меню програми можна вибрати попередньо встановлений дизайн вашої презентації. Для цього натисніть вкладку «Дизайн» і виберіть відповідне графічне оформлення. Треба зауважити, що дизайн застосувати до всіх слайдів. Згодом, ви зможете замінити фон у кожного слайда на бажаний вид, додавши вподобану картинку.
  7. У презентації можна зробити фон певного кольору. Для цього виберіть пункт «Стилі тла» у вкладці «Дизайн». Фон може бути як однотонний, так і з певною градієнтної заливкою.
  8. У мультимедійну презентацію можна вставити малюнок, різні геометричні фігури, діаграми, таблиці, звуки і навіть кліпи. Для процедури вставки додаткових елементів існує пункт «Вставка» в основному меню програми. Також вкласти додаткові об’єкти в презентацію можна шляхом перетягування файлу в робочу область програми. Доданий об’єкт буде оточений рамкою з маркерами. Потягнувши за ці маркери, ви зможете поміняти розташування об’єкта і змінити його розмір.
  9. Додати красиві анімаційні переходи від одного слайда до іншого можна за допомогою пункту меню «Анімація». Переходи можуть бути однаковими для всіх слайдів презентації або для кожної пари різними.
  10. Зберегти готову презентацію можна в різних форматах. Виберіть пункт меню «Зберегти як» і у вікні прокрутіть список доступних форматів. Якщо ви оберете формат. Ppt або. Pptx, то збережений файл буде доступний для редагування за допомогою PowerPoint. Якщо ви оберете формат «Демонстрація» з розширенням. Ppsx або. Pps, при запуску файл буде відкриватися в окремому вікні без додаткових функцій.

Комментариев нет:

Отправить комментарий